Cine are tupeul să arunce cu pietre în Gheorghe Balaban?

 Acest articol este o reacție regretabilă la postarea lui Sergiu Prisacaru pe Facebook, după ce la 02.03.2024 Gheorghe Balaban a dat un interviu presei locale Media TV Cimișlia, care a și fost difuzatÎn postare, Sergiu Prisacaru îl numește pe Gheorghe Balaban minciunos, precum că el minte că ar fi achitat din banii proprii procurarea petrei și confecționarea monumentului, precum că el ar fi fost o singură zi la război și nici n-a ținut arma în mână.

Aciastă postare plasată în spațiul public și comentariile ulterioare aduc o insultă nemeritată veteranului de război Gheorghe Balaban și mă simt obligat să-i iau apărarea, respectiv să aduc la cunoștință publică informația relevantă de care dispun. 

În realitate Gheorghe Balaban a mers voluntar la război02.07.21992, odată cu mine, nesilit de nimeni și a revenit la vatră la fel ca și mine la finalizarea războiului cu înscrisurile respective în livretul militar și confirmările ulterioare care, confirmă statutul de veteran de război.

În anul 2006, împreună cu Anatolie Caraman am decis să instalăm în orașul Cimișlia o piatră pe care să fie înveșnicite numele camaraților căzuți în războiul din 1992, cu perspectivade edificare în viitor a unui monument. Anatolie Caraman ne-a recomandat o piatră, șlefuită pe o parte pe care, la comanda noastră, au fost gravate fotografiile (adunate de noi din timp)ostașilor căzuți în lupte, originari din raionul CimișliaDeoarece eu n-aveam bani disponibili, Gheorghe Balaban

s-a învoit și a achitat el toate cheltuelile pentru procurarea pietrelor (componente a monumentului), pentru șlefuire, înscrisuri și alte cheltueli în sumă totală de 15560 lei. În anul 2006 comuniștii erau la putere și n-am avut susținere de la primărie ori de la consiliul raional, din contra. Asociația „Sf. Gheorghe”, organizată de Vladimir Voronin, cu implicarea directă a ministerului de interne, nu s-a implicat nici ea, cu toate că noi am imprimat pe piatră și numele cu fotografii a polițiștilor martiriLucrările de instalare a  pietrei de monument au fost executate de camarazii de război membri ai asociației „Tiras Tighina”. Am avut ajutor de la câțiva agenți economici, de pildă Lilian Alexandreanu a transportat piatra de la Chișinău, alții ne-au furnizat piatră but, piatră spartă, nisip, ciment,armatură. Intenționam să colectez banii pentru ai compensa cheltuelile suportate de Gheorghe Balaban, dar pînă la urmă el a decis să nu derangăm pe nimeni și în primul rînd pe veteranii războiului și și-a asumat toate cheltuelile din cont propriu. Nu s-au colectat bani și pînă în prezent nimeni nu i-a propus și nu i-a dat nici un leu pentru compensarea acestor cheltueli. Dacă cineva pretinde că i-ar fi dat careva bani lui Gheorghe Balaban pentru monument, nu are decăt să confirme acest lucru cu documente, martori, ori în lipsă - la poligraf.

Asociația vetranilor războiului din 1992 „Tiras Tighina” am organizat-o și înregistrat-o la ministerul justiției eu în anul 2000, tot eu am fost președintele asociației pînă în anul 2007, cînd am fost ales în funcția de primar al orașului Cimișlia, atunci am convocat o adunare generală a membrilor organizației, la care am propus și a fost ales președinte colonelul Anatolie Caraman, care în timpul războiului a condus compania a treia de carabineri din batalionul numărul trei, sub conducerea căruia au luptat magoritatea persoanelor recrutate printre civilii din raionulCimișlia. 

Filiala raională Cimișlia a asociației a fost organizată de către Gheorghe Balaban, el a perfectaștampila, a deschis cont aparte în bancă și tot el a condus organizația raională Cimișlia din anul 2008 pe parcursul a 11 ani. Inițial vedeam activitatea asociației fără aderența la careva partide politice, iar scopurile principale,de care ne-am condus, au fost ajutorul reciproc al veteranilor, apărarea drepturilor lor și educația patriotică a tinerilor. Pe timpul dominiei lui Plahotniuc, prin poziția mea intransingentă față de abuzurile guvernării, am atras asupra mea mai multe scenarii de răfuială politică, pe lîngă o mulțime de dosare penale fabricate am fost izolat și în interiorul asociației. În anul 2019, Sergiu Prisacarufără a mă înștiința, folosinduse de momentul că eram plecat într-o deplasare de serviciu peste hotare a organizat o adunare a veteranilor din raionul Cimișlia la care, în lipsa lui, Gheorghe Balaban a fost înlăturat de la conducera organizației raionale Cimișlia, iar eu exclus din componența consiliului de administrare al organizației republicane. Mai tîrziu Anatolie Caraman s-a afișat ca un susținător al lui Plahotniuc, iar Sergiu Prisăcarunoul președinte al organizației raionale - ca susținător al lui Andrei Năstase cu partidul Platforma DA. 

Îtoamna 2023m-am prezentat, neinvitat, la adunăregenerală organizației raionale a asociațieiorganizată de Sergiu Prisăcaru, despre convocarea căreia aflasem întîmplător. Ladunare s-au prezente în jurul a 20 persoane, iar la întrebările mele referitor la cvorum și de ce n-am fost anunțat eu, invalidul de război Gheorghe Aramă și alți membri ai asociației referitor la convocarea adunării, am primit răspuns doar referitor la Gheorghe Aramăprecum că el nu mai este membru al asociației că s-a  retras, de ce s-a retras n-a spus.  

Conducătorii asociației sunt obligați să urmărească consolidarea membrilorsă promoveze respectul și ajutorul reciproc, nu dezbinarea și urasă respecte statutul organizației și principiile democraticeDin momentul preluării conducerii organizației raionale a asociației „Tiras Tighina” Sergiu Prisăcaru a creat mai multe situații genante, gignitoare alteori și dușmănoase la adresa mea și a lui Gheorghe Balaban.

Ultima lui acțiune (vezi postarea menționată) poate fi calificată doar ca absolut iresponsabilă, lipsită de descernămînt, de ațățare a vrajbei, de denigrare a lui Gheorghe Balaban prin calomniere.

Gheorghe Balaban, spre deosebire de alți cimișlieni, a luptat pe plațdarmul de la Cocieri și pe acest fapt speculează Sergiu Prisăcaru, insinuînd precum că nimeni nu l-a văzut pe Gheorghe la război. Într-adevăr cimișlienii puteau să nu-l vadă pe Gheorghe Balaban pe cîmpul de luptă. Cimișlienii din campania a treia de carabuneri au luptat pe plațdarmele de la CoșnițaChițcani și în orașul Bender.

Voi încerca, dar în situația ce s-a creat, nu văd posibilitatea de a-l apăra pe Gheorghe Balaban în cadrul asociației „Tiras Tighina” și atunci îl voi ajuta pe Gheorghe să-și apere onoarea în instanța de drept, unde vor fi invitați martori, vor fi prezentate probe relevante a acțiunilor de calomniere în public a lui Sergiu Prisăcaru.

Dacă ne vom referi la maturitatea și aspectul moral al lui Sergiu Prisacaru, ar fi interesant și relevant să auzim explicația lui, în ce temei n-mai revenit în unitate pînă la închierea războiuluifiind trimis de mine la spitalul din Căușeni pentru verificarea unei răni ușoare?

După plecarea lui la spital - nici duhul și nici o informație referitor la destinul lui Sergiu, nu l-am mai văzut pe poziție.Cine a decis că el nu mai este apt să se afle pe poziție de luptă?

Ori aciasta nu miroase a dezertare?

Sergiu Prisăcaru a trîmbițat precum că el luptă cu corupția.Participînd la guvernarea locală el s-a preocupat doar de construcția drumului din banii bugetului raional și bugetului orășenesc spre casa lui. Drumuri trebue construite peste tot, dar el își ascunde veniturile din activități economice și nu plătește impozitele respective.

A amenajat pe nou monumentul cu bani din buget, la întrebarea mea ce intenționa să facă la monument , mi-a răspuns brutal – cine sunt eu să se socoată el cu mine. Pe Gheorghe Balaban, care s-a apropiat de monument la începutul lucrărilor cu intenția de a afla ce și cum se dorește a modifica, la amenințat public că îl va bate.

Devotamentul lui Gheorghe Balaban veteranilor de război, îl dovedește ajutorul acordat de el tuturor veteranilor care au fost în dificultate, inclusiv lui Sergiu Prisacaru, de asemenea și aportul lui la construcția bisericii cu hramul „Sfîntul Mare Mucenic Gheorghe Purtător de Biruință”.

Mai multe aspecte, ce-l caracterizează pe Sergiu Prisacaru vor fi elucidate în instanțele de drept.

Pe lîngă fotocopiile  postării lui Sergiu Prisacaru cu comentariile respective, anexez și fotocopii ce atestă efectuarea lucrărilor la monument și cheltuelile suportate de către Gheorghe Balaban. De asemenea anexez cîteva documente referitoare la construcția bisericii. La început, cînd comuniștii mai erau la putere, asociația „Tiras Tighina” a încercat cumpărarea terenului pentru biserică prin licitație publică, atunci Gheorghe Balaban a achitat din cont propriu 3 mii lei, iar mie mi s-a fabricat un dosar penal pe motiv că prețul terenului trebuia să fie de peste 800,0 mii lei iar eu am contribuit la diminuarea lui la ceva mai mult de 100,0 mii lei.
















 

 

 

Comentarii

  1. Gheorghe RAILEANU minte că si Balaban, mincinoșii se apara unul pe altul , asta-i adevarul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Încă așa minciuni de la RAILEANU n-am auzit , tot ce scrie el nici un adevăr, mare nici o informatie corecta comentariu de 2 bani, rușine RAILEANU.

    RăspundețiȘtergere
  3. Gheorghe RAILEANU un Cgbist si om de nimic.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cine pe cine onorează?

Noua majoritate la guvernare în Consiliul raional Cimișlia a pășit la dreapta și spre UE cu stîngul !