Răvaș de rămas bun



            Mulțumesc pentru încrederea susținătorilor mei în aceste alegeri, dar și celor care m-au votat în mandatele precedente. Am finalizat 12 ani de muncă în funcția onorabilă, dar și foarte responsabilă de primă persoană, de primar al orașului Cimișlia, într-o perioadă dificilă, am simțit susținerea pe care mi-ați acordat-o. 
De la bun început am știut că nu-i posibil de a soluționa toate problemele orașului, le-am prioritizat în ordinea în care am reușit, dar și pentru care am avut resursele necesare, și susținerea consiliului orășenesc.
Prima prioritate a fost promovarea valorilor europene, a principiilor democratice, neadmiterea corupției, protejarea patrimoniului public, modernizarea instituțională a primăriei, gestionarea eficientă a banului public, dezvoltarea infrastructurii orașului, a serviciilor publice și UNIREA cu România, ca cea mai efectivă cale de ieșire din criza interminabilă.
Am muncit pentru formarea elitei intelectuale și administrative a orașului, pentru moralitate în viața publică, și pentru realizarea măsurilor strategice îndreptate spre fortificarea economiei și reținerea migrației.
N-am tăiat panglici la lucrările realizate, nu m-am plîns pe salariu, sănătate, greutăți, am rezistat la presiuni, și discriminarea financiară a orașului, am mizat pe forțele proprii, am promovat transparența decizională, am militat pentru depolitizarea banilor publici, repartizarea lor echitabilă între autoritățile centrale și locale, pentru autonomia locală, pentru schimbarea principiilor guvernării, pluralismul politic și condiții mai bune de dezvoltare pentru localitățile noastre.
 Sunt sigur că mulți cititori deja s-au plictisit citind acest text de rămas bun, ar fi dorit să audă ceva șocant, pipărat. Mi-aș dori o apreciere obiectivă a efortului meu și a colectivului pe care l-am condus pe o cale foarte grea în serviciul orașului, dar în viziunea mea  singura corectă,.
 În final, fac un apel către cetățeani, să abordeze viața publică cu discernămînt și responsabilitate. Nu poate prospera cu adevărat o localitate, și țara în care cetățenii nu se implică la rezolvarea problemelor de interes comun, nu dau prioritate acestor probleme, în care cetățenii se dau corupți cu pomene electorale, așteaptă minuni, se dau manipulați de politicieni iresponsabili, cu interese meschine, de aventurieri, care își trădează înaintașii. 
 Înainte de a-mi înainta candidatura pentru al patrulea mandat am meditat mult, admit că poate nu trebuia să fac acest pas. Dar am reieșit din experiența, și abilitățile acumulate pe care consideram că eram obligat să le propun în serviciul oprașului, la judecata D-stre. Am fost îngrijorat de continuarea proiectelor strategice, cu adevărat importante pentru oraș, de a nu admite ruinarea rodului efortului pe care l-am depus împreună cu colectivul primăriei, consilierii orășenești, și cetățenii care m-au susținut.
            Prin votul negativ, m-ați eliberat de-o povară foarte grea pe care mi-am asumat-o binevol, dezinteresat ,și pe care am dus-o toți acești ani, pasionat, fără să mă cruț pe mine și familia, fără frică, o povară pe care n-am abandonat-o nici pentru o clipă.
Mulțumesc susținătorilor mei, colegilor care m-au asistat cu aceiași gertfire de sine.  
 Grija mare pe care o mai am, este moralitatea, profesionalismul și devotamentul noului primar, noilor și vechilor politicieni locali, interesului public, perspectivei și viitorului orașului.
 Voi acorda mai multă atenție familiei, nepoților, vieții private, dar promit că nu voi renunța în totalitate la activitatea publică.


Cu respect,
Al Vostru exprimar Gheorghe Răileanu

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cine are tupeul să arunce cu pietre în Gheorghe Balaban?

Cine pe cine onorează?

Noua majoritate la guvernare în Consiliul raional Cimișlia a pășit la dreapta și spre UE cu stîngul !